Webbplatsen är under utveckling. Vissa funktioner saknas i nuläget. Vanliga frågor och svar

Poesimässan Program 8, Scenen, plan 4

Scenen, plan 4

Arrangör: Tranströmerbiblioteket

Samtal och läsningar med Appell & Svenska litteratursällskapet i Finland, samt med Lilly förlag.

Kategori: Poesi
Serie: Poesibazar
I samarbete med: Appell förlag & Svenska litteratursällskapet i Finland

Appell & Svenska litteratursällskapet i Finland
Bokhistorikern Anna Perälä har skrivit Boktryckarnas ädla konst – Persondikter 1605–1764 och samtalar här med Ingrid Svensson, tidigare bibliotekarie på KB och redaktör för tidskriften Biblis. Om persondikter: tillfällesdikterna som blev omåttligt populära under den svenska stormaktstiden. De deklamerades vid betydelsefulla tillfällen som bröllop och begravningar, men berättar också mycket om boktryckarnas liv och det konstnärliga hantverket.

Lilly förlag
Redaktör Malin Tyberg läser ur författaren Anders Beijboms tidiga verk, utvalda dikter i nyutgåvan I Lerlandet. Poesi skriven på 40-talet då kriget tog sig in i den då 18-årige författarens dikter.

…….

BOKA SITTPLATS: Om du vill vara säker på att få sittplats: boka här på hemsidan eller genom att ringa kundtjänst 08-508 30 900 eller på Tranströmerbiblioteket.

Programmet för hela mässan med alla dagens programpunkter hittar du här.

Bild med texten Bibliotekets bokbazar poesi
Bibliotekets bokbazar poesi