Poesimässan Program 5, Scenen, plan 6

Scenen, plan 6

Arrangör: Tranströmerbiblioteket

Bokningen är nu stängd

Läsningar med poeter från följande förlag: Chateaux, Poesiwerken Publishing och Lyrikvännen.

Kategori: Poesi
Serie: Poesibazar
I samarbete med:

Drop in-platser finns i mån av plats.

Följande läsningar ingår i program 5 på stora scenen:

Chateaux
Gösta Mattsson läser sin bok Monobloc.
Sara Wengström läser ur sin översättning av den skotska poeten Veronica Forrest-Thomsons bok Språkspel.

Poesiwerken Publishing
Det kollektiva mikroförlaget och nätwerket från Göteborg framför ett gemensamt poesi-performance baserat på Andreas Varas Hernandez poesidebut Jag är en man som inte vill någonting. Medverkar gör också Louise Halvardsson, Kasia Michnik och Andreas Chadien.

Lyrikvännen
Den amerikanska poeten, konstnären och kritikern Matthew Rana, verksam i Stockholm, läser den tvåspråkiga dikten ”Alterity Poem” ur Lyrikvännen nr 3/2023.

………………….

BOKA PLATS: Om du vill vara säker på att få sittplats: boka här på hemsidan eller genom att ringa kundtjänst 08-508 30 900 eller på Tranströmerbiblioteket.

Programmet för hela mässan med alla dagens programpunkter hittar du här.

Bild med texten Bibliotekets bokbazar poesi
Bibliotekets bokbazar poesi