Gör en egen ljudbok!

Bokningen är nu stängd

Kom och läs in en en saga, en dikt eller en egen text till ett syskon eller en kompis! Få med den hem som ljudfil. För barn från 6 år och uppåt. Det enda du behöver är en mailadress till vilken filen kan skickas.

Kategori: Övrigt, Skaparverkstad
Målgrupp: Barn, 6 år och uppåt
I samarbete med: Kritiklabbet
Övrig information: Plats: barnavdelningen

Mer om inspelningen

Följande steg (överskådligt) ingår i workshopen:

1. Först bestämmer du vilken text du vill läsa in. Ta med en egen text eller välj något i biblioteket. Du kan få hjälp av personal om du vill.

2. Sedan får du öva på att läsa texten högt, tillsammans med personal.

3. Därefter får du spela in din text.

4. Cirka en vecka efter workshopen får du filen hemskickad till dig på den mailadress du angivit.

5. Grattis, du har läst in en ljudbok!

Workshopen är en del av heldagsevenemanget Den lyssnande människan- en dag om ljudboken. Dagen anordnas för att uppmärksamma ljudboken, som trots att den står för en allt större del av människors läsning, är märkligt outforskad ur ett konstnärligt och kritiskt perspektiv. Dagen ordnas i samarbete med Kritiklabbet och tidskriften Kritiker.