Byt fröer, plantor och sticklingar!

Under april månad är det många bibliotek som anordnar möjlighet att byta sticklingar, fröer och plantor. Ta med dig lika många som du lämnar. Det finns naturligtvis böcker om odling att låna, och på några bibliotek finns också fröbibliotek.

Sticklingsbyte på Skarpnäcks bibliotek

Pågår till och med 6 maj

Våren är här! Det firar vi med sticklingsbyte. Under perioden 8 april-6 maj dukar vi upp ett bord med sticklingar. Varsågoda att lämna och hämta fritt.

Sticklingsbyte på Skarpnäcks bibliotek

Växtbytardagar på Farsta bibliotek

2 maj-17 maj

Nu är det vår igen! Kom förbi Farsta Bibliotek för att byta sticklingar och små plantor. Ta med lika många sticklingar som du ger bort.

Växtbytardagar

Sticklingsbyte på Fruängens bibliotek

Pågår till och med söndag 5 maj

Sticklingsbyte på Fruängens bibliotek

Sticklingsbyte på Telefonplans bibliotek

Pågår till och med 30 april

Ta med dig sticklingar, frön eller små plantor och byt till nya sorter. Skriv gärna vilken sort det är samt om det finns något annat av intresse, till exempel skötselråd eller kuriosa.

Sticklingsbyte på Telefonplans bibliotek

Frö & plantbyte på Hässelby Gårds bibliotek

Pågår till och med 30 april

Under april dukar vi upp ett bord med fröer och sticklingar. Passa också på att titta i vårt fröbibliotek.

Frö & plantbyte på Hässelby Gårds bibliotek

Sticklingbyte på Gröndals bibliotek

Pågår till och med  2 maj

Ta med dig lika många sticklingar som du ger bort. Lämna gärna en beskrivning av din stickling så att den får rätt skötsel i sitt kommande hem.

Sticklingbyte på Gröndals bibliotek

Sticklingsbyte på Hornstulls bibliotek

Pågår till och med  30 april

Ta med de sticklingar du vill byta, märk dem gärna med namn, skötselråd eller annan kuriosa.

Sticklingsbyte

Plantbyte på Björkhagens bibliotek

Måndag 15 april - söndag 28 april

Under två veckor dukar vi upp ett bord med fröer och sticklingar. Passa också på att ta en titt i vårt fröbibliotek.

Plantbyte på Björkhagens bibliotek

Frö- och sticklingsbyte på Årsta bibliotek

Onsdag 1 maj - fredag 31 maj

Ta med dig frön, sticklingar eller små plantor till vårt bytesbord. Skriv gärna något kort om din växt. Du får ta med dig lika många hem som du lämnade!

Frö- och sticklingsbyte

Frö- och sticklingsbyte på Kista bibliotek

Tisdag 7 maj-fredag 31 maj

Nu är det dags för årets sticklingsbyte på Kista bibliotek. Växtbordet hittar du på barnavdelningen - tillsammans med böcker om växter och odling.

Frö- och sticklingsbyte

Senast uppdaterad: April 24, 2024 at 2:11 PM