Samtal pågår: Valet i Indien – världens största val

Farsta bibliotek

I vår programserie om aktuella samhällsfrågor, Samtal pågår, är ämnet denna gång supervalåret 2024. Aldrig tidigare har så många människor gått till valurnorna under samma år. I tre program under våren tar vi reda på vad valen i världen innebär och vilka frågor som står på spel. I det andra programmet diskuterar en panel valet i Indien, världens största ekonomi . Vilka är de stora politiska frågorna i Indien just nu och hur har situationen i landet utvecklats de senaste 20 åren?

Kategori: Föreläsning, Samtal och debatt
Serie: Samtal pågår

I panelen

Jonas Hellman, journalist och författare
Julia Wiraeus, författare och journalist
Moderator: Malin Mendel, journalist och författare

Det var planerat att Parul Sharma, hållbarhetsexpert, människorättsjurist samt författare skulle delta men hon har tyvärr fått förhinder. Sidan uppdateras löpande med information om en eventuell ersättare.
Samtalet direktsänds på Biblioteket Play

Mer om programserien Samtal pågår

Samtal pågår är en ny programserie där vi tar upp aktuella samhällsfrågor. Vi behandlar varje ämne i två till tre programtillfällen och samtalen sker på bibliotek i olika delar av staden. Under våren 2024 fokuserar vi på Supervalåret 2024.

Collage med porträtt av de medverkande
Malin Mendel, foto: Maja Gruvaeus, JuliaWiræus, foto: Staffan Löwstedt, Parul Sharma, foto: privat, Jonas Hellman, foto: privat