Samtal pågår - om supervalårets viktigaste frågor

Hornstulls bibliotek

I vår programserie om aktuella samhällsfrågor, Samtal pågår, är ämnet denna gång supervalåret 2024. Aldrig tidigare har så många människor gått till valurnorna under samma år. I tre program under våren tar vi reda på vad valen i världen innebär och vilka frågor som står på spel. I det första programmet diskuterar en panel hur årets val kan påverka oss i Sverige utifrån följande områden: klimat, ekonomi, demokrati och fake news.

Kategori: Föreläsning, Samtal och debatt
Serie: Samtal pågår

I panelen

Lars Calmfors, professor emeritus i internationell ekonomi och forskare vid Institutet för Näringslivsforskning.
Åsa Persson, forskningschef SEI, Stockholm Environment Institute och ordförande för Klimatpolitiska rådet.
Åsa Wikforss, professor i teoretisk filosofi, författare och ledamot i Svenska akademin.
Moderator: Christian Catomeris, journalist och författare.

Samtalet direktsänds på Biblioteket Play

Mer om programserien Samtal pågår

Samtal pågår är en ny programserie där vi tar upp aktuella samhällsfrågor. Vi behandlar varje ämne i två till tre programtillfällen och samtalen sker på bibliotek i olika delar av staden. Under våren 2024 fokuserar vi på Supervalåret 2024.

Porträttcollage med de tre medverkande i panelen
Åsa Persson, Åsa Wikforss och Lars Calmfors. Foto: Kristin Philipsson, Roger Turesson, Karl Gabor