Sagostund och skapande med Christian Epanya

Möt illustratören och barnboksförfattaren Christian Epanya. Kl 14 Sagostund med läsning på svenska och franska och därefter en presentation av illustratören/författaren på svenska och franska. Kl 14.45 Ritworkshop från ca 7 år (OBS! Fullbokat). Christian Epanya kommer från Kamerun, men bor numera i Frankrike. Efter att ha utbildat sig till biolog och jobbat i ett antal år bestämde han sig som 35-åring att satsa på det han älskade allra mest, att teckna. Sedan dess har han skapat ett 30-tal böcker. Hans böcker utspelar sig ofta i Kamerun och andra länder i Afrika.

Kategori: Författarträff, Skaparverkstad
Målgrupp: Barn
Språk: Franska

Språk och berättande

På Södermalm talas många olika språk, och de vill vi på Tranströmerbiblioteket uppmärksamma och uppmuntra.  Att tala flera språk är en styrka både för samhället och individen och inte minst väldigt häftigt! Under året lyfter vi språk och berättelser från olika delar av världen i vår programserie, Språk och berättande. Under ett antal söndagar bjuder vi in till sagostunder, filmvisningar, författarbesök, teater och workshops för barn och familjer på flera språk. Fler datum publiceras inom kort.

Illustration av Christian Epanya