Poesimässan 2024: Skriv låtar med Maxida Märak!

Bokningen är nu stängd

Maxida Märak är artist, med ett engagemang för Sápmi och klimatet. I hennes låtar blandas rap, elektroniska beats och jojk med texter som "vill få lyssnaren att höja blicken och drömma om en annan, möjlig värld". På workshopen kommer Maxida berätta om sitt låtskrivande, dela med sig av sina bästa skrivtips, metoder för att komma igång och hur man går vidare när man kör fast. Vi lyssnar på låttexter, har samtal om att skriva och gör skrivövningar. För barn 9-12 år. OBS! Om evenemanget är fullbokat, kan det hända att platser släpps minuterna innan det börjar. Drop-in i mån av plats!

Kategori: Skaparverkstad, Poesi
Målgrupp: Barn, För dig 9-12 år
Serie: Poesimässan
I samarbete med:

Programmet är en del av Poesimässan som pågår den 13-15 september på Tranströmerbiblioteket,

Årets poesimässa samlar Sveriges poeter och förläggare för elfte gången. Medborgarplatsen fylls med bokbord och på Tranströmerbiblioteket blir det samtal, läsningar och musik!

Information om Poesimässan

Information om Poesimässan: Barnens poesifest!

Foto Maxida Märak: Fritz Dölling/Jubel, JR Korpa/Unsplash (bakgrund)