Myter & mysterier på 1600-talet med Annika Sandén

Annika Sandén, docent i historia och författare, berättar om dramatiska, kuriösa händelser och mysterier under 1600-talet. Hon medverkar regelbundet i radioprogram som Vetenskapsradion och på TV i bland annat Historieätarna. Hennes böcker och berättelser levandegör historien ur både ett underhållande och entusiasmerande perspektiv. Annika Sandén har erhållit en rad priser som till exempel Stora Historiepriset 2019, Axel Hirschs pris 2021 och hon nominerades till Stora Fackbokspriset 2020. Programmet är en del av Arkivens dag som i år har temat "Myter och mysterier".

Kategori: Författarträff, Föreläsning
I samarbete med: StorStockholms Släktforskarförening och Natur & Kultur
Övrig information: Ingen platsbokning krävs.

Mer om Arkivens dag

Arkivens dag är ett samarbete mellan arkivens samtliga sektorer och omfattar alla typer av arkivinstitutioner över hela landet. Målsättningen med Arkivens dag är att väcka intresse för arkivens verksamhet i bred bemärkelse. Genom att arrangera öppet hus vill arkiven uppmärksamma möjligheten att göra spännande resor till förfluten tid men också lyfta fram arbetet med att säkerställa den information som skapas idag. På Arkivens dag 2022 avslöjas en del av myterna och mysterierna som finns i våra gemensamma arkiv.

Annika Sandén