Möt Henrik Wahlström & Katrin Skogberg Wirén

Vi firar Alla uppochner-hjärtans dag! Henrik Wahlström är regissör och creative director och älskad på instagram för sin blandning av allvar och trams. Han får oss att skratta åt skånska hästar som pratar om saker men också att tänka till över synen på psykisk sjukdom och framförallt på hur det är att vara bipolär. Tillsammans med psykiater Katrin Skogberg Wirén har han skrivit ett slags överlevnadshandbok som ger både hopp och konkreta tips på hur man klarar balansgången mellan upp och ner. Välkomna till ett samtal lett av bibliotekarie Karin Cellton, också bipolär.

Kategori: Författarträff
Målgrupp: Vuxna, Unga
I samarbete med: Bonnier Fakta

Mer om Henrik Wahlström

Det tog lång tid innan Henrik själv vågade vara öppen med sin diagnos så med Uppochner-kampanjen vill han stötta andra människor med psykisk ohälsa att våga prata. Han är också ambassadör för organisationen Mind som arbetar för psykiskt välbefinnande.

Bild på Henrik Wahlström och Katrin Skogberg Wirén, samt bokomslaget
Foto: Gabriel Liljevall