Litterär sommarscen på Medis

Medborgarplatsen

Arrangör: Tranströmerbiblioteket

Tre onsdagar i juni kommer några av det senaste årets mest uppmärksammande författare till Medborgarplatsens sommarscen på torget för boksamtal och signering.

Kategori: Författarträff
I samarbete med: Södermalms stadsdelsförvaltning och Pocket Shop
Övrig information: Vid regn flyttas samtalet in till Tranströmerbiblioteket.

Onsdag 19 juni - Agnes Lidbeck

Hör författaren Agnes Lidbeck om senaste romanen "All min kärlek". Petra och Johannes är ett perfekt par. Som gjorda för varandra. Juristen och läkaren, väluppfostrade och vackra. Ändå är det lite rörigt. För det finns ju fler personer med i leken. Vem vet om man gör rätt val när man väljer liv? Samtalet börjar klockan 17, med efterföljande signering.

Tidigare författarsamtal på vår sommarscen

Onsdag 5 juni - Stefan Lindberg

Hör författaren Stefan Lindberg om sin senaste roman. Efter Nätterna på Mon Chéri och den Augustnominerade Splendor avslutas nu Fridhemsplanstrilogin med romanen Viskarna. På oefterhärmlig prosa får vi stifta bekantskap med förtrollade slottsparker, sexuella förvecklingar i ett unglitterärt nittiotalsstockholm och en barndom fördunklad av en spionerimisstänkt far. Samtalet börjar klockan 17, med efterföljande signering.

Onsdag 12 juni - Katarina Wennstam

Hör författaren Katarina Wennstam i samtal med bibliotekarien Alice Thorburn om senaste romanen "Döda kvinnor förlåter inte". Nyårsnatten 1896 hittas en kvinna död på en innergård på Södermalm. I första delen om Fredrika, Hildur, Edit och Olga uppdagas mörka hemligheter, med kvinnors villkor under åren kring sekelskiftet som fond. Samtalet börjar klockan 17, med efterföljande signering.

Stefan Lindberg, Katarina Wennstam, Agnes Lidbeck. Författarporträtt: Jesper Petersen, Angelica Engström, Kajsa Göransson.