Jag tänker på dig / I'm thinking of you

Kungsholmens bibliotek Internationella biblioteket

JAG TÄNKER PÅ DIG låter dig upptäcka eller återupptäcka biblioteket som plats. Som deltagare inbjuds du att följa instruktioner via hörlurar, och interagera med biblioteksmiljön på både väntade och oväntade vis. I’M THINKING OF YOU allows you to discover or rediscover the library as a place. As a participant you are invited to follow instructions through headphones, and interact with the library environment in both expected and unexpected ways.

Kategori: Teater
Målgrupp: Vuxna, Unga, Barn, Föreställningen riktar sig till alla från 10 år

Mer om programmet

OBS! Det finns en till föreställning idag, förutom denna som börjar kl 12.30, på eftermiddagen idag kl 14.00 där det finns platser kvar. Ni hittar bokningen via biblioteket.stockholm.se   Drop-in går bra i mån av plats men om du vill vara säker på en plats så boka via hemsidan

Med en touch av magisk realism får du uppleva smygkoreografi och glimtar ur böckernas mångtusenåriga historia. Du ges möjlighet att utföra diskreta motståndsaktioner samt upptäcka dolda budskap mitt i det offentliga rummet. JAG TÄNKER PÅ DIG erbjuder ett lekfullt tillfälle att se på ett av våra viktigaste gemensamma utrymmen med nya ögon, och att göra biblioteket till ditt eget.

With a touch of magical realism, you will experience sneak choreography, censorship and get a glimpse of thousands of years of books’ history. You will be given the opportunity to perform secret acts of resistance and discover secret messages right in the middle of a public space. I’M THINKING OF YOU offers a playful opportunity to look at one of our most important public spaces with new eyes, and a chance to make the library your own. A performance without actors where your experience is the focus of the play.

JAG TÄNKER PÅ DIG passar vuxna och barn från cirka 10 år. Under fem års tid kommer verket att finnas tillgängligt för individuell utlåning, efter överenskommelse, på Kungsholmens bibliotek Internationella biblioteket, för en stunds konstnärlig upplevelse mitt i vardagen.

Skapad av: Anna Haglund, Gustav Tegby, Erika Sjödin, Annica Styrke och Karin Wiklund
Röstskådespelare: Bashkim Neziraj och Benjamin Quigley
Produktion: Johanssons pelargoner och dans
I samarbete med: stadsbiblioteket i Uppsala och Uppsala stadsteater
Med stöd av: Postkodstiftelsen, Kulturrådet och Region Stockholm

Speltid: ca 60 minuter
Språk: Svenska och engelska

I’M THINKING OF YOU is suitable for adults and children over 10 years.

Performance length: about 75 minutes including introduction

Languages: Swedish or English

Created by: Anna Haglund, Erika Sjödin, Annica Styrke, Gustav Tegby and Karin Wiklund

Production: Johanssons pelargoner och dans