Den förbjudna fruktkolan – en jazzig barnkonsert

Farsta bibliotek

Du behöver boka plats

Med låtar om allt från regnbågsfamiljer till myror ger Den Förbjudna Fruktkolan interaktiva konserter för barn i förskoleåldern och deras vuxna. Musiken kommer från det grammynominerade, självbetitlade albumet och i den interaktiva konserten får barnen själva vara med genom t.ex. rörelser eller genom att spela rytminstrument! Konserten är en del av Stockholm jazz festival.

Kategori: Musik
Målgrupp: Barn, ca 3-8 år
I samarbete med: Stockholm Jazz Festival
Övrig information: Konserten ges i kulturhuset Fanfarens teatersalong

Det finns 136 lediga platser.

Den Förbjudna Fruktkolan gör musik och spelar interaktiva konserter för barn i förskoleålder och deras vuxna. Musiken är komponerad av Sabina Wärme, som även sjunger i projektet. Medverkar gör också Lisa Grotherus på klarinetter och kör, Isabell Gustafson-Ny på piano och Stina Hellberg Agback på harpa.

Tematiken i låtarna har arbetats fram specifikt för målgruppen i samarbete med bibliotekspersonal i barnverksamhet, vilket resulterat i berättelser om allt från myror till regnbågsfamiljer. Det grammisnominerade albumet Den Förbjudna Fruktkolan släpptes i maj 2022 och finns på alla streamingtjänster.

Sabina Wärme i Den Förbjudna Fruktkolan
Den Förbjudna Fruktkolan