Anneli Jordahl om "Björnjägarens döttrar"

Alviks bibliotek

Författarbesök med Anneli Jordahl på Alviks bibliotek. Anneli Jordahl berättar om sin senaste roman "Björnjägarens döttrar". I samband med programmet kan du köpa boken och även få den signerad. Vi bjuder på adventsfika! Välkommen! För att vara garanterad plats anmäl dig till alvik.ssb@stockholm.se eller på telefon 08-50830641. När du kontaktar oss via brev, e-post eller formulär på webbplatsen, behandlar vi de personuppgifter du uppger enligt Dataskyddsförordningen (GDPR) och Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) (2009:400).

Kategori: Författarträff
I samarbete med: Författarcentrum Öst

Anneli Jordahl är författare till ett tiotal verk och även verksam som litteraturkritiker. Boken eller essän ”Orm med två huvuden”, tilldelades bland annat Samfundet De Nios Stina Aronson-pris och Eva Bonnier-stipendiet. ”Björnjägarens döttrar” är hennes femte roman.  Hon har inspirerats av Aleksis Kivis finska romanklassiker "Sju bröder" från 1870. Men hon har valt att placera berättelsen i nutid till namnlösa platser i Finland. Och att istället placera sju vilda systrar i förgrunden.

Foto på Anneli Jordahl
Anneli Jordahl Foto: Kajsa Göransson