Afterwork: Får hela världen plats i våra barnböcker?

Varmt välkommen på Afterwork för bibliotekarier, pedagoger och andra intresserade. Här får du möta illustratören och barnboksförfattaren Christian Epanya, Kamerun/Frankrike. Kanske minns du hans populära bok om Papa Diops taxi, den han är mest känd för i Sverige. Nu får du chansen att lära känna Epanya och fler av hans böcker. Det blir också ett samtal med barn- och ungdomsboksförfattarna Eva Susso och Jali Madi Susso. Samtalet leds av journalisten Suzanna Petersson Kero och kommer att kretsa kring hur Afrika, afrikaner och svenskar med afrikanska rötter syns i barnböcker idag.

Kategori: Författarträff, Föreläsning
Målgrupp: Vuxna, Bibliotekarier, pedagoger och andra intresserade.

Mer om kvällen

Vi bjuder på kaffe, te, frukt och smörgås från kl. 16.30. Samtalet börjar kl. 16:45. Första delen är på engelska och andra delen på svenska.

Mer om Christian Epanya
Efter att ha utbildat sig till biolog och jobbat som det i ett antal år bestämde han sig som 35-åring för att satsa på det han älskade allra mest, att teckna. Sedan dess har han skapat ett 30-tal böcker. Hans böcker utspelar sig ofta i Kamerun och andra länder i Afrika.

Illustration av Christian Epanya