Skriv och teckna väsen med Åsa Rosén

Välkommen på en tecknar- och skrivarworkshop med Åsa Rosén - författare och illustratör, född och uppvuxen i Tornedalen. I hennes kök stod kaffebryggaren alltid på. Där samlades renskötare, jägare, dragspelare, tullare, smugglare och nasare. Hon hängde vid köksbordet och lyssnade till deras berättelser. Byn hade också ett bra bibliotek, det och att vara omgiven av starka karaktärer väckte lusten och intresset att skriva. Åsa Rosén har skrivit den hyllade trilogin Viskornas dal. Det är en spännande serie om uråldrig magi, väsen och förbjuden kärlek som utspelas i Tornedalen.

Kategori: Författarträff, Skaparverkstad
Målgrupp: Barn, För barn från 6 år.

Språkfest på Tranströmerbiblioteket

Under helgen 3-4 december uppmärksammar vi de nationella minoritetsspråken finska, jiddisch, meänkieli, romska och samiska med en språkfest för barnfamiljer på Tranströmerbiblioteket.

Fotografi på författaren Åsa Rosén
Åsa_Rosen_webb_2.jpg