Rinkeby bokfestival 26-27 maj

Tid: Under bibliotekets öppettider

Rinkeby bibliotek

En lång rad folkkära och angelägna författare kommer till Rinkeby för att möta sin publik och berätta om sina böcker. Utöver det blir det debatter och textuppläsningar. Programmet vänder sig till barn, unga och vuxna!

Kategori: Bokpresentation
Målgrupp: Vuxna, Unga, Barn

Rinkeby Bokfestival 26 & 27 MAJ!

Inleds med en invigningskväll där det bjuds på mat, musik, tal och poesiuppläsning.

FREDAG DEN 26 MAJ   17.00-20.00

• Publikinsläpp
  • Konferencier Basar Gerecci från Rinkeby bibliotek presenterar festivalen och talarna
  • Ordförande för Rinkeby folkets hus Carl Hamilton & verksamhetschefen Fardosa Omar presenterar festivalen
  • Kulturministern Parisa Liljestrand håller tal
  • Khadija Mohamud, författare till kokboken Khadijas kök, talar om mat och menyn som hon har planerat för kvällen.

• MINGEL & MAT (som är gratis!)

• Poesiuppläsning - Yusuf Hussein spoken wordpoet från Järva
  • Grammisbelönade och kritikerrosade Sara Parkman uppträder

LÖRDAG DEN 27 MAJ 10.00-22.00

Barn och ungdomsprogram: 10.00-16.00