Georg Riedels Jiddischland

Hur låter Lille katt på jiddisch? Eller Pippis sommarvisa? Välkommen till Georg Riedels jiddischland - 45 minuter av sång och glädje! Salomon Schulman har uttolkat Riedels svenska visklassiker till jiddisch, i kombination med helt nyskrivet material av Georg Riedel med texter av Channa Riedel och Salomon Schulman. Musiken framförs av bandet Sirocco som består av Sofia Berg-Böhm, Patrik Bonnet, Hanna Stenlund Monthan och Fredrik Gille. Föreställningen är producerad av Sarah Schulman.

Kategori: Musik
Målgrupp: Vuxna, Barn
Språk: Jiddisch

Språkfest på Tranströmerbiblioteket

Under helgen 3-4 december uppmärksammar vi de nationella minoritetsspråken finska, jiddisch, meänkieli, romska och samiska med en språkfest för barnfamiljer på Tranströmerbiblioteket. Hela programmet hittar du här.

Georg Riedels Jiddischland. Illustratör: Hannah Arnesen